Aass Bryggeri satset friskt, riktig og meksikansk. Her er prosess-sjef David Gardonio (f.v.), salgssjef Lauritz Aass og produksjonssjef Leif Eliassen med Pinta, maisølet fra Aass som har lokket landets ølglade, unge mennesker. ARKIVFOTO: Geir A. Arneberg. Foto: Geir A. Arneberg

Aass utsolgt for nylansering

Skrevet av Bjørn Larsen
24.06.2020 09:57 - OPPDATERT 25.06.2020 22:09

Etter fjorårets suksess med Aass Pinta lanserte Norges eldste bryggeri for få måneder siden Pinta Pineapple som nå har blitt totalt utsolgt fra bryggeriet.

– Etterspørselen har vært enorm og på kort tid har den klart å bli utsolgt fra lageret vårt, uttaler Christian Aass, bryggeriets adm. dir.

– Med Pinta ønsket vi å lage en mexicansk inspirert øl og utvidet i 2020 med Pinta Pineapple for de som liker en ekstra eksotisk tvist. Pinta Pineapple er brygget på mais som er en råvare vi ikke tidligere har gjort bruk av, men som altså har vist seg å være svært populær.

Om tørsten er mer mot de alkoholfrie alternativene lanserer Aass nå den alkoholfrie varianten UTEN Ananas. Perfekt om en skal kjøre hjem fra stranden eller bare har lyst på en fruktig øl, men uten alkohol. 

– Som det største heleide norske bryggeriet forsøker vi hele tiden å være innovative og samtidig tro mot vår tradisjon med å skape kortreiste gleder som slukker tørsten på en varm norsk sommerdag, sier Christian Aass.

[email protected]