Hjem Nyheter Andreas Gallefoss ny daglig leder i Mylna

Andreas Gallefoss ny daglig leder i Mylna

Digital satsing har stått sentralt i Mylna Gruppens jakt på ny sjef etter at det ble kjent at dagens leder, Thomas Weman, ønsket å gå over i en leverandør- og kunderettet rolle som markedsdirektør (CCO) i konsernet.
– Tiden var inne til å hente inn en ny leder for å videreutvikle selskapet, sier Thomas
Weman. Han er en av gründerne og har ledet Mylna Gruppen til å bli Skandinavias
største leverandør innen treningsutstyr.
– Digital endring i kundeadferd preger dagens handel. Det stiller nye krav til selskapets forretningsmodell, en utvikling som vil forsterke seg ytterligere i tiden fremover. Mer og mer handler det om å være «online first», uttaler Torfinn Titlestad som er styreleder i Mylna Gruppen.

Ny bransje
– Styret er godt fornøyd med å ha fått Andreas Gallefoss på laget. Han er en digital spiss med den kompetansen, erfaringen og personligheten som Mylna Gruppen med
datterselskapene Mylna Sport AS, Treningspartner.no, Traningspartner.se,
abilicaonline.dk og X-life.no, nå behøver for å utvikle seg videre, sier styrelederen.

Den nye Mylna-sjefen er født i Tønsberg, vokst opp i Bergen og bor nå i Asker. Han kommer fra Varner Gruppen der han i 20 år har hatt ulike roller, sist som sentral i
konsernets strategiske utvikling av digitale produkter og strategier. Før det bygget
Gallefoss opp ungdomskjeden Urban fra 3 til 36 butikker.
– Jeg ser fram til å ta fatt i ny bransje i en tid da stadig flere mennesker blir opptatt av å ta vare på helsa og som betrakter trening som viktig og meningsfylt, sier Gallefoss. Nå er det old boys-fotball og trenergjerning for barnas fotballag som fyller fritiden for den tidligere spissen på Fyllingens A-lag.

Teknologi og trening
Når Gallefoss nå kan legge teknologi og digital tenkning på toppen av trening og helse,
fremstår lederjobben i Mylna som perfekt for ham og for selskapets medarbeidere,
samarbeidspartnere og kunder.
– Det er lett å la seg blende av teknologi og nye muligheter, men viktigst er det å forstå
kunden og utvikle løsninger som løser problemer eller skaper merverdi for kunden,
fastslår Gallefoss.

[email protected]