Hjem Nyheter Den gule smaken av påske

Den gule smaken av påske

Solosjefen i Ringnes, Elisabet Sæterdal, gjør alt for sitt kjære Solo. Her stiller hun selv som modell for den nye Solo-kolleksjonen.
Ringnes forventer å selge 7 millioner liter Solo og Solo Super i ukene før høytiden. – Jeg tror at for mange er Solo en nødvendighet for å komme i den riktige påskestemningen, sier Solosjefen i Ringnes, Elisabet Sæterdal
– Det betyr at hver innbygger i Norge i snitt drikker fire bokser Solo til påske. Ganske vilt egentlig, fortsetter hun.

Sukkerfritt
Det knyttes ekstra spenning til om dette blir den første påsken der den sukkerfrie varianten Solo Super blir større enn originalen. 
– Nordmenn er et sukkerfrittland når det kommer til brus, og denne påsken tror vi Solo Super for første gang klatrer forbi den sukkerholdige varianten. Det passer godt med Ringnes’ mål om at 90 prosent av brusen skal være uten tilsatt sukker innen utgangen av 2022. Vi nærmer oss, men skal vi nå det målet er vi avhengig av at den gode utviklingen for Solo Super fortsetter, sier Elisabet.

Nettbutikk
Noe som skiller Solo fra stort sett alle merkevarer er at folk er gale etter Solo-merch. Det går knapt en dag uten at Elisabet får henvendelser fra folk som ønsker å kjøpe Soloklær og Soloeffekter. For å svare på etterspørselen ble nettbutikken Soloshop.no lansert 25. mars i år.
– Det er utrolig spennende å jobbe med et produkt så mange ønsker å assosiere seg med, legger Elisabet til. 
Hun understreker at nettbutikken kun har som mål å dekke kostnadene knyttet til produksjon og salg.
– Går vi noen kroner i pluss går inntektene direkte til Solofondet, som er et fond hvor alle mellom 16 og 25 som har en drøm eller et prosjekt de ønsker å gjennomføre kan søke etter midler. Det er ingen kriterier utover det, men søknader som kommer fellesskapet til gode stiller ofte sterkt i kampen om midlene, sier hun videre.

Unik posisjon

Elisabet startet i stillingen som Solosjef i Ringnes rett før jul i 2020. Før det jobbet hun i Orkla med Nidar sjokolade. Da hun ble kontaktet om den ledige stillingen i Ringnes var hun ikke vond å be.
– Solo er en av Norges aller mest spennende merkevarer innen mat- og drikke-kategorien. Brusen er noe av det nærmeste vi kommer et nasjonalikon. Den typiske Solodrikkeren er en livsnyter som liker å kose seg, men som samtidig er sporty og glad i naturen. Man skal gjøre seg litt fortjent til en Solo, avslutter hun.