Hjem Nyheter Drammenselskap fronter norsk turutstyr

Drammenselskap fronter norsk turutstyr

Ulltøysprodusenten Aclima fra Drammen sammen med turskoprodusenten Alfa og turmatprodusenten Drytech skal gjøre norske turentusiaster mer bevisste hva slags utstyr de velger. Sammen lanserer de tre selskapene initiativet #velgnorskturutstyr.

? Norske selskaper har bedre forutsetning for å utvikle produkter tilpasset norske friluftsopplevelser. De bygger sin produktutvikling på lange, lokale friluftstradisjoner fra vår særegne natur og klima, og produktene får kvalitet og egenskaper tilpasset dette. Derfor er det viktig at vi også støtter opp om de norske merkevarene og produktene, sier Ole Magnus Halvorsen, som er markedssjef i Aclima.

Budskapet #velgnorskturutstyr vil være en viktig del av markedsføringene til de tre selskapene som står bak initiativet, både i sosiale medier og andre kanaler. Samtidig kommer de med en sterk oppfordring til resten av bransjen.
? Skal vi lykkes med å posisjonere norsk turutstyr mot de store må vi løfte sammen. Vi håper derfor flere sterke norske merkevarene vil slutte opp om initiativet og bidra til at det får den synligheten det fortjener, sier Halvorsen.

En samlet norske friluftsbransje har god tro på at flere nordmenn vil få smaken på friluftslivet når så mange i år må legge ferien til eget land, og storslått norsk natur. Da er det særlig viktig at turutstyret bidrar til å forsterke den gode turopplevelsen.
? Naturen og rett utstyr er viktig for en god turopplevelse. Norske merkevarer betyr kvalitet, testet og utviklet for norske forbrukere, avslutter Halvorsen.

[email protected]