Hjem Næringsliv Koronaen gir økt etterspørsel – uetisk å øke prisene!

Koronaen gir økt etterspørsel – uetisk å øke prisene!

Det er selvsagt koronapandemien som har gjort at det tidvis har vært ekstra stor etterspørsel etter disse produktene og løsningene. Christensen sier at mange har økt prisene sine i den situasjonen, men at det er noe de motsetter seg så godt de kan. Han syns det er uetisk å øke prisene i disse krisetider. 

– Vi i Nowas heier på renholdere og driftspersonell som gjør en fantastisk jobb i forebyggende smittevern og beviser sin samfunnskritiske funksjon hver eneste dag, sier Christensen.

Nowas, som har kontorer i Kobbervikdalen, ble etablert for to år siden og er et heleid datterselskap av det danske grossistselskapet NOWAS A/S. Nowas leverer produkter som brukes til renhold, drift og vedlikehold innenfor servicebransjen og til industrien. I dag er det seks ansatte. 

«Det grønne skiftet»

Nowas selger kun til bedrifter og tilbyr en komplett linje av rengjøringsprodukter, vinduspusserutstyr, kjemi, renholdsmaskiner og høytrykksutstyr/-anlegg til alle formål. De har et bredt utvalg av rekvisitter, kjemi og maskiner for profesjonelle aktører innen rengjøring, eiendomsdrift og industri.

– Utvalget er faktisk så stort at Nowas nå er Nordens største leverandør innenfor vårt kjerneområde, bedyrer Christensen.

Nowas ønsker å bidra til «det grønne skiftet». Bedriften jobber derfor bevisst for å kutte ut kjemikalier og prøver hele tiden å finne mer miljøvennlige produkter. Et godt eksempel er at de i dag leverer et såkalte rentvannsanlegg for vindus- og fasadevask uten bruk av såpe og kjemikalier. Det skjer veldig mye innenfor dette området, noe som er veldig positivt. Flest mulig av produktene deres skal være Svanemerket. Dessuten er det et mål at man skal bli sertifisert som Miljøfyrtårn-bedrift.

Bedriften i Kobbervikdalen ønsker å bidra til «det grønne skiftet» og jobber derfor bevisst for å kutte ut kjemikalier. Foto: Bjørn Larsen.

Vekstambisjoner

Mye av salget foregår via en effektiv nettbutikk, men selskapet har også inneselgere som tar imot bestillinger, i tillegg til showrom og verksted i lokalene i Kobbervikdalen.

– At vi etablerte oss i Drammen var egentlig litt tilfeldig, men det fungerer meget bra for logistikken vår, sier Dion Christensen som avslører at selskapet har vekstambisjoner. Fra 1,5 ansatt og 3,3 millioner i omsetning i etableringsåret i 2018 vokste man til ca 7 millioner i 2019.

– Jeg syns framtiden ser ganske lys ut på tross av omstendighetene akkurat nå, avslutter Christensen som håper å kunne utvide staben noe allerede i år. 

[email protected]