Som en del av satsingen på mer autentiske ferieopplevelser, lanserer Apollo nå en ny hotellkategori: City. Fellesnevneren for de utvalgte hotellene er beliggenheten i hjertet av reisemålets lokale sentrum – og hverdagslivet.
Apollos lokale tilhørighet har vært grunnstenen i reisearrangørens DNA siden dag én. Satsingen på unike og autentiske ferieopplevelser kommer tydelig frem i utvalget av både reisemål og hoteller, og den nye hotellkategorien City blir ingen unntak. Til tross for hva navnet skulle indikere er de utvalgte hotellene ikke internasjonale hoteller i storbyer, men unike hoteller i sentrumskjernen av populære feriedestinasjoner.
– Det er i hovedsak to ting som er viktig for nordmenn ved valg av reisemål: nærheten til strand, og nærheten til sentrum. På våre City-hoteller får du begge deler. Her bor du i hjertet av den lokale bykjernen, med det autentiske hverdagslivet, duftene og smakene rett utenfor døren, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.
Setter nye reisemål på kartet
Foreløpig tilbyr reisearrangør
På sikt er målet å tilby kategorihotellene på alle charterreisemål som innehar et litt større lokalt sentrum, og på noen utvalgte større strandbyer – som eksempelvis Malaga i Spania.
– Alle hotellene har sitt unike preg, men kan både være lekre, moderne designhoteller og godt bevarte skatter som virkelig bærer historie i veggene. På Dioni Boutique Hotel i Preveza nyter du eksempelvis frokosten på en lekker takterasse før du låner en sykkel og begir deg ut på oppdagelsesferd i byen, mens du på Palazzino di Corina er omringet av venetiansk stil, midt i hjertet av gamlebyen i Rethymnon, forteller Rivera.
Dette er kriteriene for Apollos nye City-hoteller:
- Minimum 3+
- Høy kundetilfredshet
- Sentral beliggenhet
- Nærhet til strand, eller eget basseng
- Høy komfort og gode romfasiliteter
- God service og herlig atmosfære
- Lounge eller lobbybar.