ÅRETS VINNERE: (f.v). Selma Ahlsand og Anders Korsen, Klardag.no, Kari Hammarlund og Henrik Nygren, Care of Carl og Magne Nafstad Hertzenberg og Eirill Romnes, Vinmonopolet. Foto: Posten Bring

Dette er årets nettbutikker

Tirsdag kveld ble vinnerne av Netthandelsprisen kåret under Posten Brings prisutdeling på Sentralen i Oslo. Klardag.no, Care of Carl og Vinmonopolet stakk av med seieren.

PÅ SCENEN: Konserndirektør for e-handel og logistikk i Posten Bring, Thomas Støkken. Foto: Posten Bring

– 2023 var et krevende år for alle som driver med netthandel i Norge, men mange nettbutikker har likevel lykkes godt som et resultat av at de har jobbet svært godt for å kunne tilby landets beste kjøpsopplevelse og kundeservice. Årets finalister har bevist at de har god innsikt i kundenes behov og evner å ta steg for å bli bedre for hvert eneste år, sier konserndirektør for e-handel og logistikk, Thomas Støkken i Posten Bring.

Det er 19. gang Posten Bring har kåret «årets nettbutikk» i Norge. Gjennom et halvår er 1.000 nettbutikker blitt vurdert og grundig testet.

Dette er vinnerne:

I Kategori liten er det Klardag.no som stakk av med seieren, foran fjorårsvinner Hippi Grace og Sapatos.

– Klardag har utmerket seg med et sterkt kundefokus og tett kundedialog. De har stort fokus på hele kundereisen. Vinneren imponerer med bærekraftige løsninger i form av mindre forbruk av emballasje og gjør det enklere for kundene å bidra til å ta miljøbevisste valg, forklarer jurymedlemmene Monica Solberg og Torkel Johannessen fra scenen.

I kategori medium er det den svenske nettbutikken Care of Carl som framover kan kalle seg «årets nettbutikk» i Norge. Linda Johansen og Villoid var de to andre finalistene.

– Care of Carl har en veldig tydelig målgruppe som de har god innsikt i. De brenner for å gi kundene en eksklusiv kjøpsopplevelse. Vinneren jobber verdibasert i alt de gjør, tar ansvar og utvikler særlig inspirerende løsninger for bærekraft og sirkulærøkonomi, fortalte jurymedlemmene Arnulf Refsnes og Ingvild Moen under prisutdelingen.

Blant tungvekterne av nettbutikker i Norge i kategori stor er det Vinmonopolet som er årets nettbutikk. GetInspired og BliVakker var de to andre finalistene.

– Vinmonopolet har nettbutikk, kjøpshjelp og kundeservice i verdensklasse. Gjennom mange år har de hatt fokus på å skape den beste kjøpsopplevelsen, noe de gjør ved å kontinuerlig teste og videreutvikle nettbutikken. De har ekstraordinær forståelse for markedet de opererer i, uttalte juryleder Kjersti Pedersen og jurymedlem Roy André Torkelsen da vinneren ble avslørt.

  • Posten Bring har siden 2005 kåret Årets Nettbutikk i Norge.
  • Det kåres «Årets Nettbutikk» i tre kategorier: liten for nettbutikker med omsetning opp til 20 mill. kr. Medium for nettbutikker med omsetning mellom 20 og 250 mill. kr. Stor for nettbutikker med omsetning over 250 mill. kr.
  • Under årets konkurranse var det nominert totalt 1.000 nettbutikker av folket, som siden i fjor sommer er blitt testet og silt ned til de gjenstående ni finalistene etter å ha vurdert fire hovedkriterier: Kjøpsopplevelse, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring.
  • Juryen består av Arnulf Refsnes, CEO og co-founder av Naardic.no, Monica Solberg, Head of Experimentational Finn, Roy-André Tollefsen, Head of eCommerce I Flow Solutions, Torkel Johannessen, CEO Pearl Convert, Ingvild Moen, Digital Advisor Social Media og gründer Resonate AS og juryleder Kjersti Pedersen, ansvarlig Bring Research i Posten Bring.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *