– Vi har knekt koden for hvordan å tiltrekke oss de unge, sier utviklerne. Allerede bruker mer enn 11.000 av studentene applikasjonen Student Sørøst aktivt. Det betyr at ca. 65 prosent av målgruppen som applikasjonen retter seg mot bruker den.
– Den treffer studentene i hverdagen. Med den skal de låse seg inn i studentboligen, de får studentbonuser når de handler, de varsles om gode tilbud, de ser dagens meny ved spisesteder, og de inviteres til sosiale arrangementer, sier CEO i Rada Labs Rasmus Tyrén.
Holdt konkurranse og ansatte vinneren
Tyrén og kompanjongen Dan Olsrød startet arbeidet med applikasjon da de selv var studenter ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN). Da arrangerte de en konkurranse om å lage Norges beste student applikasjon, før de ansatte vinnerlaget inn i sin egen bedrift Rada Labs.
– Og det er liten tvil om at vi oppnådde det som var målet, vi har lagd Norges beste student applikasjon. Vinnerne fikk selv være med i prosessen med å utvikle en løsning ut fra ideén. Vi har videre i prosessen alltid anvendt oss av tilbakemeldinger og samarbeid med studenter og unge, for å skape ny funksjonalitet, og forbedre den eksisterende i applikasjonen. Dette har vært svært suksessfullt.
Studentsamskipnaden har kjøpt seg inn
Studentsamskipnaden i Sørøst-Norge (SSN) har kjøpt seg inn i Rada Labs for å sikre teknologisk kompetanse og utvikling. Administrerende direktør Hans Erik Stormoen ser et stort potensial også utenfor SSN og USN.
– Dette er en solskinnshistorie. Vi ser at studentene laster ned og bruker applikasjonen. Vi er utrolig glade for å kunne tilby våre studenter en oversiktlig løsning som gjør det lettere å strukturere hverdagen. Nå setter bare fantasien grenser for hvilke andre arenaer som det er ønskelig å tiltrekke seg unge applikasjonsbrukere på, sier Stormoen.